%0 Journal Article %A FathiAazar, Ph.D., E. %A Haashemi, Ph.D., T. %A Adib, Ph.D., Y. %A Vaahedi, Ph.D., Sh. %A Tabaatabaa’ee, S.M. %T The Effect of Blended Method of Teaching on Outputs of Learning Quran among Honor High School Students %J Quarterly Journal Of Education %V 32 %N 3 %U http://qjoe.ir/article-1-135-fa.html %R %D 2016 %K blended teaching, learning approaches (superficial vs. deep), learning outcomes, %X پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان تأثیر آموزش ترکیبی بر بازده­ های یادگیری(دانش، مهارت و نگرش) در درس قرآن با توجه به اثرات تعدیلی رویکردهای یادگیری(سطحی و عمقی) در دانش آموزان دبیرستانی مدارس استعدادهای درخشان شهر تهران انجام شده است. این پژوهش از نوع پژوهش های نیمه تجربی و از طرحهای عاملی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده است.جامعه آماری مورد بررسی 1200نفراز دانش آموزان پسرپایه اول دبیرستان بودند که 120 دانش آموز به روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. آموزش ترکیبی به مدت 12 هفته روی گروه آزمایش اجراشد. در این پژوهش از آزمون ریون، پرسشنامه فرآیند مطالعه بیگز و همکاران (2001) و پرسشنامه ­های معلم ساخته پیشرفت تحصیلی درس قرآن و سنجش نگرش نسبت به آن استفاده شده است. برای تحلیل داده ­های پژوهش روشهای آمار توصیفی(میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی (روش تحلیل کواریانس چند متغیره) به کار رفته است. نتایج نشان می­ دهد که میان میانگین پس‌آزمون بازده­های یادگیری در تعامل با رویکرد یادگیری بعد از حذف اثر پیش‌آزمون تفاوتی معنادار وجود دارد، به این معنا که آموزش ترکیبی در تعامل با رویکردهای یادگیری، بازده­ های یادگیری دانش آموزان درگروه آزمایش را با رویکرد عمیق بهبود می‌بخشد. باتوجه به یافته ­های این پژوهش و مرور مبانی نظری و تجربی حوزه آموزش ترکیبی می­توان نتیجه گرفت که کاربست این شیوه می­تواند بر رشد بازده­ های یادگیری دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان باتوجه به رویکردهای آن نسبت به شیوه­ های آموزش سنتی تأثیرگذار باشد. %> http://qjoe.ir/article-1-135-fa.pdf %P 131-153 %& 131 %! %9 Research %L A-10-107-22 %+ %G eng %@ 1017-4133 %[ 2016