[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: اطلاعات مربوط به فصلنامه و شرایط پذیرش مقالات ::

هدف نشریه

هدف از انتشار فصلنامه تعلیم و تربیت اشاعه اندیشه‌ها و دیدگاهها، روشهای نو و یافته‌های پژوهشی در عرصه تعلیم و تربیت و در زمینه‌های وابسته است  تا از یک سو به‌ پویایی علمی جامعه علمی دامن زده و از سوی دیگر در ارتقای کیفیت تصمیم گیری توسط سیاست‌گذاران، مدیران عالی و میانی و کارشناسان در سایه بهره­برداری موثرتر از دانش تعلیم و تربیت ایفای نقش نماید. 

خط مشی هیأت تحریریه

  • فصلنامه تعلیم و تربیت از دریافت مقالاتی که با استفاده از روشهای معتبر (اعم از کمی، کیفی، آمیخته و ...) به مسائل آموزش و پرورش به شکل ژرف و ریشه ای پرداخته اند استقبال می­کند.
  • جهت گیری اصلی مقالات فصلنامه تعلیم و تربیت پاسخگوئی به نیازهای کلان سیاستگذاری، برنامه­ریزی و اجرا در جهت حل مشکلات و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش می­باشد. 
  • پذیرش مقالات برگرفته از پایان نامه­های کارشناسی ارشد منوط به آن است که استاد راهنمای رساله در تدوین آن همکاری فعال داشته باشد.
  • فصلنامه تعلیم و تربیت از پذیرش مقالات مرتبط با حوزه تخصصی سایر نشریات علمی- پژوهشی که توسط آموزش و پرورش منتشر می­شوند معذور است.

محورهای مقالات

موضوع مقالات باید در زمینه‌های زیر و ناظر به جنبه‌های نظری و کاربردی باشد
  • مبانی نظری تعلیم و تربیت (مانند فلسفی، دینی، جامعه ­شناسی، روان شناسی، تاریخی و اقتصادی)
  • — ساختار دوره­ها و رشته های تحصیلی در آموزش و پرورش
  • — جایگاه آموزش گروه های خاص (مانند عشایر، روستائی، حاشیه شهرهای بزرگ، کودکان مهاجران، تیزهوشان) و انواع آموزش (فنی حرفه ای، بزرگسالان، مجازی و از راه دور) در نظام آموزش و پرورش
  • — برنامه درسی و تکنولوژی آموزشی، تحولات فرآیندی، روشی و پداگوژیک
  • — برنامه ­ریزی راهبردی، برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی توسعه آموزش و پرورش
  • — جذب، تربیت، بازآموزی، نگه داشت و ارزشیابی معلم و سایر کارکنان آموزش و پرورش
  • — معرفی، نقد و ارزیابی نوآوریهای آموزشی در ایران و جهان
  • — نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
  • — اقتصاد و مالیه آموزش و پرورش
  • — ساماندهی پژوهش در آموزش و پرورش و کاربست نتایج پژوهش
  • — ساماندهی امور، طراحی، اجرا، نگهداری و تعمیر فضاها و تجهیزات آموزشی
  • — رهبری و مدیریت، ساختار اداری و تشکیلات، قوانین و روابط حاکم بر آنها در سطوح مختلف آموزش و پرورش
  • — شایستگی های اساسی یادگیری در عصر جدید مانند: کارآفرینی، خلاقیت، مهارتهای زندگی، حل مسئله و مهارتهای شهروندی
  • — روان شناسی تربیتی و مشاوره و راهنمائی تحصیلی، شغلی و سازشی

شرایط ‌پذیرش مقالات

الف) از نظر محتوا، مقالات ارسالی باید:

1. در جهت هدف و موضوعهای تعیین شده باشد.

2. با رعایت جنبه‌های فرهنگی و متناسب با ارزشهای جامعه ارائه شده باشد.

3. تا حد امکان حاصل مطالعات و تجربیات و پژوهشهای نویسنده باشد.

4. حاوی نکات بدیع و مفید برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران باشد.

ب) از لحاظ ساختار ظاهری:

لازم است نویسندگان نکات زیر را رعایت فرمایند:

1. در صفحه اول مقاله، به ترتیب عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسنده یا نویسندگان، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی، درجه علمی، سازمان وابسته، پست الکترونیکی و شماره تلفن درج شود. چکیده مقاله حداکثر در دویست و پنجاه کلمه به همراه کلید واژگان به دو زبان فارسی و انگلیسی ضمیمه گردد.

2. مقالات از 20 صفحه تایپ شده (بین 6000 تا 6500 کلمه) تجاوز نکند. همچنین مقالات باید با استفاده از برنامه word2003 و مطابق آخرین شیوه‌نامه فرهنگستان فارسی تنظیم و تایپ شود.

3. عناوین جدولها و نمودارها، به صورت روشن و گویا در بالای آنها ذکر گردند.

4. منابع و مأخذ در پایان براساس سبک APA تنظیم گردد.

5. معادل لاتین مفاهیم و همچنین نامهای خارجی که در متن مقاله آمده است (با استفاده از اعداد توک) شماره‌گذاری شده و با زبان اصلی در زیرنویس صفحات درج شود.

6. مقاله ارائه شده نباید قبلاً در هیچ نشریه‌ای چاپ شده باشد. در نامه ارسالی نویسندگان باید به صورت شفاف این امر را ذکر کنند و حق چاپ هر مقاله، پس از پذیرش محفوظ است.

دفعات مشاهده: 2211 بار   |   دفعات چاپ: 46 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.043 seconds with 853 queries by yektaweb 3503