[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات در انتظار انتشار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
rss
UniRSS
..
:: دوره 34، شماره 2 - ( 5-1397 ) ::
جلد 34 شماره 2 صفحات 52-31 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها) 
غلامعلی یوسلیانی ، محمدرضا بهرنگی ، حمیدرضا آراسته ، بیژن عبداللهی
چکیده:   (4425 مشاهده)
هدف اصلی مطالعه حاضر، طراحی الگویی برای ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها بوده است. این پژوهش با رویکردی کیفی و روش تحلیل محتوا انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خبرگان و رؤسای گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها و نیز کلیه اسناد منتشر شده در حوزه پژوهش در آموزش و پرورش است که در آنها به نوعی به مأموریتها، اهداف و راهبردهای نظام پژوهش، فعالیتهای اساسی، وظایف و فعالیتهای کارکنان و نیز ملزومات مورد نظر برای انجام وظایف و فعالیتهای گروههای تحقیق و پژوهش پرداخته شده است. در این پژوهش از میان جامعه آماری، 8 نفر  با روش نمونه‌گیری هدفمند، انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند. همچنین کلیه اسناد مرتبط شناسایی‌شده و  به‌­عنوان نمونه پژوهش، مورد بررسی قرار گرفته است. برای گرد‌آوری داده‌ها، از مصاحبه نیمه‌­ساختاریافته و فرم تحلیل محتوا استفاده شده است. با توجه به کدهای استخراج ‌شده از تحلیل محتوا، تعداد 99 شاخص تدوین شده و شاخصهای تدوین‌شده در مقوله‌های گوناگون دسته‌بندی شده‌اند. این شاخصها در جلسه‌ای با حضور 5 نفر از مصاحبه‌شوندگان بررسی و تعداد 22 شاخص حذف شده است. در پایان با توجه به مقوله‌ها و شاخصهای تدوین‌شده، الگوی ارزیابی عملکرد طراحی شده که این الگو، دربرگیرندۀ 15 مقوله است. از میان این 15 مقوله، پنج مقوله مرتبط با دروندادها و پنج مقوله نیز مرتبط با فرایندها است. بروندادها و دستاوردهای پژوهشی، پیامدها و اثرات، کارایی، اقدام‌پژوهی و تشویق و حمایت نیز پنج مقوله دیگر الگوی ارزیابی عملکرد گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانهاست.

 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی عملکرد، گروههای تحقیق و پژوهش، نظام پژوهش در آموزش و پرورش، شاخصهای ارزیابی عملکرد
متن کامل [PDF 662 kb]   (3646 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/1/28 | پذیرش: 1395/11/30 | انتشار: 1397/5/1
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yooselyaani G, Behrangi, Ph.D. M, Aaraasteh, Ph.D. H, Abdollaahi, Ph.D. B. Designing a Model for Evaluating the Performance of Research Departments within the Provincial Divisions of MoE. QJOE 2018; 34 (2) :31-52
URL: http://qjoe.ir/article-1-1056-fa.html

یوسلیانی غلامعلی، بهرنگی محمدرضا، آراسته حمیدرضا، عبداللهی بیژن. طراحی الگوی ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: گروههای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استانها) . فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت. 1397; 34 (2) :31-52

URL: http://qjoe.ir/article-1-1056-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 34، شماره 2 - ( 5-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه تعلیم و تربیت Quarterly Journal of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645